X

سیستم مدیریت اطلاعات دندانپزشکی

محصولات ما / سیستم های مدیریت اطلاعات درمانی / سیستم مدیریت اطلاعات دندانپزشکی
سيستم جامع مدیریت اطلاعات دندانپزشكی

Dental Information System (DIS)

 


ثبت و نگهداری پرونده‌ها و اطلاعات بالینی بیماران در حوزه‌های مختلف خدمات سلامت، سابقه‌ای افزون بر چهل سال دارد كه در مقاطع زمانی مختلف و با توجه به امكانات و ضروریات هر دوره، به اَشكال گوناگون صورت پذیرفته است. تغییرات درونی نظام‌های سلامت و تحول دیدگاه "بیماری‌نگر" به "سلامت نگر" و "فردنگر" به "جامعه‌نگر" در سالیان اخیر و پیشرفت چشمگیر و سریع فن‌آوری اطلاعات در جهان، استفاده از این امكانات در ارتقاء كیفیت ارایه خدمات سلامت را به دنبال داشته است. "سلامت الكترونیك" (E-Health) عرصه جدیدی در حوزه‌های اطلا‌ع‌رسانی پزشكی، سلامت عمومی و اقتصاد سلامت است كه بر ثبت، ذخیره‌سازی، فراخوانی و اشتراك‌گذاری اطلاعات سلامت افراد با استفاده از بستر‌های ارتباطی و فن‌آوری‌های مرتبط تأكید دارد.  

 


از آنجا كه نیل به این هدف بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی و همكاری حوزه‌های مختلف مرتبط در حوزه سلامت می‌باشد، شركت تراشه هوشمند نوین از سال 1375 با تشكیل یك تیم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از متخصصین علوم انفورماتیك و پزشكی، فعالیت خود را آغاز نمود. این شركت به دنبال 15 سال تلاش وقفه‌ناپذیر در زمینه تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های جامع حوزه سلامت، تجارب ارزشمندی را در این زمینه كسب نموده كه حاصل آن پیاده‌سازی سیستم‌های مذكور در بیش از 100 مركز درمانی، كلینیكی و پاراكلینیكی معتبر در سراسر كشور و انتخاب به عنوان چهره ماندگار درمان و سلامت ایران در بهار سال 1390 می‌باشد.


مدیران این مجموعه، به منظور تكمیل اجزای مختلف پرونده الكترونیك سلامت و به دنبال خلاء موجود در كشور در زمینه سیستم‌های جامع اطلاعات دندانپزشكی، دهان، فك و صورت در صدد برآمدند كه با تولید سیستم جامع اطلاعات دندانپزشكی، دهان، فك و صورت، گامی دیگر در راستای ایجاد پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان بردارند. بدیهی است این مهم بدون بهره جستن از توانمندی‌ها و تجارب اساتید و فرهیختگان این حوزه و استفاده از جدیدترین منابع، امری غیرممكن می‌نمود؛ لذا این شركت پس از انجام بررسی‌های لازم در این زمینه، با همكاری "شركت سامانه سپید سلامت" و "مركز تخصصی سلامت دهان و دندان مهر"  بعنوان یكی از معتبرترین مراكز ارایه علمی و تخصصی خدمات سلامت دندان، دهان، فك و صورت (كه در بردارنده جمعی از اساتید بنام حوزه های مختلف علوم دندانپزشكی كشور) می‌باشد و به دنبال آن بهره‌مندی از نظرات، تجربیات و دانسته‌های اساتید و اعضای محترم هیأت علمی دانشكده‌های دندانپزشكی شهید بهشتی، تهران و شاهد توانست پس از حدود دو سال مطالعه، تحلیل و ارزیابی نسبت به طراحی و ایجاد سیستم مذكور اقدام نماید.

در طراحی این سیستم بر اساس نظر اساتید مربوطه از جدیدترین منابع حوزه سلامت دندان، دهان، فك و صورت استفاده شده كه در ذیل به برخی از ویژگی‌های آن اشاره می‌شود:


1- پذیرش:

  • امکان پذیرش مراجعه کنندگان و ثبت اطلاعات کامل شخصی و درمانی از قبیل نوع بیمه، دندانپزشک درخواستی، معرفی کننده، تصویر بیمار و ... .
  • امکان جستجوی بیمار بر اساس مشخصات فردی و درمانی.
  • امکان ارجاع بیمار به بخش های درمانی و مشاهده تمامی مراجعات بیمار بر حسب بخش خدمت دهنده و دندانپزشکان معالج وی.
  • قابلیت مشاهده، چاپ، ویرایش اطلاعات و ارتباط با سیستم‌های اطلاع رسانی نظیر سیستم‌های ارسال اتوماتیك ایمیل و پیامك.
  • امكان تعریف سطح دسترسی جهت دسترسی به پرونده‌ها.
  • امكان تعریف بیماران VIP.

 

2- بخش های درمانی:

  • امكان دریافت و ارجاع پرونده‌های الكترونیك بیماران بین بخش‌های درمانی.
  • امكان ثبت مراجعات جدید، مشاهده مشاهدات قبلی و تعیین نوع بیمه و قرارداد بیمار در هر مراجعه همراه با امكان ثبت سقف ریالی و تغییر فرانشیز بیماران در صورت تعریف سطح دسترسی جهت كاربران مجاز.
  • امكان مشاهده و پیگیری مشاوره‌های درمانی ارسال شده از بخش و مشاوره‌های ارجاع شده به بخش.
  • امكان مشاهده هشدارهای پزشكی جهت بیماران پر خطر به منظور انجام تمهیدات لازم.
  • امكان ثبت یاد‌آور و مشاهده یادآوری‌های ثبت شده قبلی جهت پیگیری امور درمانی بیماران از جمله ویزیت‌های دوره‌ای، پیگیری‌های درمانی و ... .
  • امكان ارتباط با سیستم نوبت‌دهی و وقت دهی الكترونیك جهت پیگیری وقت بیماران.
  • امكان جستجوی بیماران بخش بر اساس شماره پرونده، اطلاعات فردی، بخش ارجاع دهنده و دندانپزشكان معالج.
  • امكان ارسال پیامك و ایمیل جهت بیماران به منظور یادآوری نوبت و پیگیری‌های لازم.
  • امكان تخمین هزینه بیمار بر اساس طرح درمان پیشنهادی و اولویت‌ها، با استفاده از فرم تخمین هزینه.

 

3- پرونده الكترونیك بیمار:

  • امكان ثبت كلیه اطلاعات مربوط به سوابق پزشكی بیمار در فرم‌های تخصصی بخش تشخیص بیمار‌های دهان، فك و صورت با قابلیت هشدار‌دهی در قسمت‌های مختلف پرونده بیمار.
  • امكان اسكن و ذخیره مدارك پزشكی همراه بیمار به منظور دسترسی‌های بعدی.
  • امكان ثبت كلیه اطلاعات اولیه و نتایج معاینات تخصصی انجام شده بر روی بیمار در فرم‌های اختصاصی كلیه بخش‌ها شامل: تشخیص بیماریهای دهان و فك و صورت، درمان ریشه (اندودانتیكس)، ترمیمی و زیبایی، دندانپزشكی كودكان، ارتودنسی، پروتزهای دندانی، جراحی لثه، ایمپلنت و جراحی دهان و فك و صورت.
  • امكان صدور الكترونیك نسخه‌های پزشكی و فرمهای عمومی مربوط به بیماران شامل برائت‌نامه، رضایت‌نامه درمان، گواهی‌های پزشكی و ... .
  • امكان دسترسی سریع و مشاهده اطلاعات درمانی و نتایج معاینات بیماران.
  • امكان ثبت طرح درمان دندانپزشكی جهت بیماران، با استفاده از محیط‌های متنوع و كاربر پسند و با قابلیت استفاده از قلم نوری و طرح درمان‌های از پیش تعریف شده.
  • امكان تعیین اولویت جهت طرح درمان‌های پیشنهادی و امكان پیگیری درمان‌های انجام شده جهت بیمار.
  • امكان ثبت كلیه خدمات درمانی انجام شده جهت بیمار به منظور پیگیری بعدی درمانی.
  • امكان ثبت تعرفه خدمات انجام شده بر اساس وضعیت قراردادی و بیمه بیمار و اعمال انواع مختلف تخفیف‌ها در صورت نیاز.
  • امكان ثبت وسایل مصرفی مانند فیكسچر، اباتمنت، آنالوگ و ... .
  • امكان ثبت خدمات لابراتواری مورد نیاز بیمار جهت ارسال به لابراتوار و پیگیری ارسال و دریافت كار از لابراتوار.
  • امكان مشاهده هشدارهای پزشكی در سه سطح نرمال، كم خطر و پر خطر با استفاده از علایم رنگی به منظور سهولت كار و همچنین امكان مشاهده وضعیت مالی بیمار.
  • امكان ثبت الكترونیك درخواست رادیوگرافی و ارجاع به بخش رادیولوژی.
  • امكان فراخوانی و مشاهده تصاویر رادیولوژی تهیه شده جهت بیمار بصورت الكترونیك و استفاده از ابزارهای الكترونیك كمك تشخیصی به منظور تشخیص بهتر و دقیق‌‌تر.
  • امكان ثبت مشاوره جهت بیمار و ارجاع به سایر بخش‌های تخصصی و امكان پیگیری و مشاهده پاسخ مشاوره‌های درخواستی.

 

4- صندوق:

  • امكان مشاهده بیماران بدهكار و جزئیات صورت وضعیت مالی ایشان بر حسب بخش، دندانپزشك، نوع خدمت ارایه شده، لابراتوار، وسایل و نوع قرارداد و بیمه بیمار.
  • امكان صدور و چاپ قبوض دریافت و پرداخت بصورت جداگانه و گروهی جهت خدمات مختلف بیمار.
  • امكان ارتباط مستقیم با دستگاه‌های POS بانك‌ها (POS to Pc).
  • امكان دریافت و عودت ودیعه از بیمار.
  • امكان تعریف صندوق‌های متعدد با سطوح دسترسی متفاوت و ارتباط آن‌ها با صندوق مركزی.
  • امكان ارتباط با نرم‌افزارهای مالی و حسابداری جهت ارسال اطلاعات و صدور اتوماتیك اسناد در نرم‌افزارهای مربوطه.
  • امكان تهیه گزارش‌های مختلف مالی مانند لیست بیماران بدهكار، صورتحساب بیماران، گزارش ودیعه‌ها، چك‌ها و ... بصورت خروجی Excel و فرمت‌های چاپی تعریف شده.


5- نوبت‌دهی و وقت‌دهی الكترونیك:

  • امكان نوبت دهی به بیمار بصورت الكترونیك و ارتباط با سیستم صف و فراخوانی بیماران جهت مراجعه به پذیرش.
  • امكان وقت‌دهی جهت انجام خدمات به بیماران بر حسب دندانپزشك، بخش و خدمت، بر اساس برنامه حضور دندانپزشك.
  • امكان اطلاع رسانی به بیماران بصورت اتوماتیك و دستی از طریق پیامك و ایمیل.
  • محیط بسیار ساده، كاربر پسند و كاربردی.
  • امكان ارایه گزارش‌های متنوع و متعدد، بر اساس كاربرد گزارش.

 

6- لابراتوار و انبار:

  • امكان ثبت خدمات لابراتواری جهت بیمار.
  • امكان ثبت ارسال و دریافت كارهای لابراتواری به منظور پیگیری‌های بعدی.
  • امكان تعریف كالا، وسایل و مواد و امكان ثبت ورود و خروج كالا از انبار.
  • امكان مشاهده موجودی انبار و دریافت گزارشات مقداری و ریالی.
  • امكان تهیه گزارش‌های متنوع و متعدد بر اساس كاربرد گزارش، بصورت خروجی Excel و فرمت‌های چاپی تعریف شده.

 

7- امور قرارداها و حسابداری اطباء:

  • امكان مشاهده و دریافت گزارش از سهم بیماران بیمه‌ای، ارسال لیست بیماران به بیمه، ثبت مبالغ دریافتی و كسورات سازمان‌ها.
  • تهیه خروجی‌های متنوع و مورد نیاز سازمان‌ها بر اساس فرمت‌های پیشنهادی.
  • امكان تعریف فرمول‌های محاسباتی حق‌الزحمه دندانپزشكان و انجام محاسبات بر اساس درصد سهم دندانپزشك، هزینه وسایل و مواد مصرفی، لابراتوار، سهامدار و غیر سهامدار بودن دندانپزشك و ... .
  • امكان ارتباط با سایر بانك‌های اطلاعاتی نرم‌افزار حقوق و دستمزد و ارسال اتوماتیك اطلاعات به نرم‌افزارهای مربوطه.


8- امكانات عمومی و سطوح دسترسی:

  • امكان تعریف دندانپزشكان، دستیاران كنار دندانپزشك، منشی‌ها و سایر كاربران سیستم با سطوح دسترسی مختلف جهت دسترسی به قسمت‌های مورد نیاز ایشان در نرم‌افزار.
  • امكان تعریف خدمات دندانپزشكی بر حسب بخش و گروه‌های تخصصی درمانی با قابلیت تعیین اولویت و ویژگی‌های اختصاصی هر درمان.
  • امكان تعریف طرح‌درمان‌ها و اقدامات درمانی.
  • امكان تعریف انواع بیمه‌ها و قراردادها.
  • امكان تعریف خدمات لابراتواری، شركت‌ها و لابراتوار‌های طرف قرارداد.
  • امكان تعریف و ایجاد انواع جداول متنوع تعرفه‌ای جهت قراردادها و بیمه‌های مختلف.
  • امكان تعریف بخش‌های درمانی و گروه‌های تخصصی.

 

9- گزارشات:

  • امكان دریافت و تهیه گزارشات متنوع كاربردی شامل گزارشات مالی هزینه، كاركرد و صورتحساب بیمار، گزارشات مالی كلی از وضعیت درآمدی، بدهی‌ها، كاركرد دندانپزشكان، تخفیفات و ... .
  • امكان تهیه گزارشات درمانی از پرونده بیمار و همچنین آمارهای كلی از پرونده‌ها، بصورت خروجی Excel و فرمت‌های چاپی تعیین شده.
  • امكان تهیه انواع گزارشات مربوط به مراجعات بیماران، خدمات ارایه شده، خدمات لابراتواری، وضعیت مواد و وسایل ، امور بیمه‌ای و قراردادی بر حسب بیمار، بخش، دندانپزشك، بیمه و سایر اطلاعات فردی و درمانی.
  • امكان تهیه انواع فایل‌های خروجی مورد نیاز بر اساس فرمت‌های درخواستی از طرف سازمان‌ها.

>

برخی از مراکز تحت پوشش
  • بیمارستان عرفان
  • بیمارستان نیایش
  • بیمارستان بهمن
  • بیمارستان کسری
  • بیمارستان ایرانمهر
  • بیمارستان مهر
  • بیمارستان نگاه
  • بیمارستان تخت جمشید
  • بیمارستان تریتا
  • بیمارستان ساسان
  • بیمارستان آسیا
  • بیمارستان آریا
  • بیمارستان آپادانا
  • بیمارستان پارس رشت
  • بیمارستان قائم رشت
  • بیمارستان مرتاض یزد
  • بیمارستان مجیبیان یزد
  • بیمارستان گلسار رشت
  • بیمارستان امید
  • بیمارستان بهشتی بندرانزلی
  • مرکز درمانی رازی رشت
  • کلینیک دندانپزشکی ایرانیان
  • بيمارستان نورانی تالش
  • بيمارستان امینی لنگرود
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی پرتولب
  • بیمارستان آریا اهواز
اطلاعات تماس
دفتر مرکزی :
تهران - شهرک غرب - بلوار دادمان - خیابان جلیلوند - کوچه سوم غربی - پلاک 3 - واحد 1 و 2
کدپستی :
1467893561
خط تلفن ویژه :
43000420 - 021
ساعت کاری واحدهای پشتیبانی:
شنبه تا چهارشنبه 09:00 الی 18:00
پنجشنبه 09:00 تا 13:00
ساعت کاری واحد مالی، اداری و فروش:
شنبه تا چهارشنبه 09:00 الی 17:00
پنجشنبه 09:00 تا 12:00
ایمیل:
info@tebsoft.com
ارسال پیام
دی ان ان